Grupa docelowa:
- właściciele firm
- managerowie
- osoby odpowiedzialne za zarządzanie zespołem ludzkim oraz ich bezpośredni przełożeni
- kadrze zarządzającej zespołami odpowiedzialnymi za sprzedaż oraz obsługę Klientów
- osobom decyzyjnym, którym zależy na podniesieniu efektywności pracowników.
Cel szkolenia:
- profesjonalizm Firmy na każdym etapie współpracy,
- poznanie indywidualnych potrzeb Klienta,
- zdolności sposobu komunikacji do typu sytuacji i oczekiwań Klienta,
- skuteczne zasady komunikowania się,
- posługiwanie się „językiem korzyści” w odniesieniu do Klienta.
Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, pracę indywidualną, prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są naturalne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych.
- Omówienie głównych elementów warsztatów.
- Autoprezentacja uczestników - wymiana doświadczeń w zakresie kontaktu z klientem
2. Zarządzanie relacjami z Klientami.
3. Po co nam zadowolony Klient?
- Dostarczenie wartości, satysfakcji i zadowolenia Klientowi.
- Jak przyciągnąć Klientów.
4. Budowanie silnych więzi z Klientami
- Inicjowanie pozytywnych rozmów z klientem.
- Rekomendowanie zakupu usług/towarów.
- Wykorzystywanie urządzeń mobilnych w kontakcie z klientem.
- Wyrazy wdzięczności i gratulacje za skorzystanie z oferty.
5. Jak budować strukturalne relacje z Klientem?
- Długoterminowe zlecenia i umowy.
- Jakość najlepszą gwarancją Klientów długoterminowych.
6. Jak budować skuteczne relacje z Klientem?
- Stabilne umowy/zlecenia.
- Pakiety lojalnościowe.
7. 10 przykazań w obsłudze Klientów
- Oferowane korzyści dla Klienta.
- Odpowiedzi na pytania i feedback.
- Reakcja na uwagi Klienta.
- Reklamacje, a budowanie dalszych relacji pozwalających na kontynuowanie współpracy.
5 porad dotyczących reagowania na sytuacje sporne.
8. Podsumowanie warsztatów szkoleniowych.